error while loading shared libraries: libjs.so

Här ställer ni allmäna frågor kring Slackware Linux

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

sysslack
Lärling
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2006 09:20

error while loading shared libraries: libjs.so

Inlägg av sysslack »

Installerat elinks-tgz
Googlat och kan märkligt nog inte hitta nåt paket för slackware.Hittade källkoden,men den verkar vara nåt annat.(jscompact-1.1.1)

elinks: error while loading shared libraries: libjs.so: cannot open shared object file: No such file or directory


Vilket paket behöver jag?
Tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Inlägg av Nille »

Låter som om du installerat ett färdigt packet som inte är för slackware eller dåligt gjort.
Kompilera den från källkoden så kommer den att fungera.
Annars fungerar nog links eller lynx.
The more linux you go the slacker you get.
sysslack
Lärling
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2006 09:20

Inlägg av sysslack »

Tack för det snabba svaret. Funkade perfekt from scratch (':lol:')
Jag glömde bort det självklara att ladda från source om det inte funkar med .tgz.
Förresten paketet som inte funkade heter elinks-0.11.2-i486-1McD.tgz ,om nån annan råkar ut för samma sak i slackware 11.
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Inlägg av Nille »

Paketen på linuxpackages och många liknande sidor har blivit skit det senaste året och bör inte användas.
Folk som kompilerar fattar inte att det görs på en ren installation så den inte får skumma beroenden.
Att det finns paket där som har beroenden som inte är standard i slackware och inte behövs är sorgligt.
Jag önskar att linuxpackages skrotar alla felaktiga packet så det blir som det var förr, samt att det kommer flera med kompilerings skript.
slackpkg är för övrigt ett underbart verktyg för en kompilerings maskin med sitt clean-system.
The more linux you go the slacker you get.