Till admin ifall han/hon bryr sig

Diskussioner rörande www.slackwarelinux.se ställs här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

monkey
Besökare
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 feb 2006 16:51

Till admin ifall han/hon bryr sig

Inlägg av monkey »

Tjena,

Det här suger ju.

Jag vil rapportera at ni inte har orkat updatere "Senaste versioner" på förstesidan (Pinsamt!). Alla kör Slackware 10.2 eller?

Okay, jag kollar om man kan skriva något i forum. Näh här måste man registrera sig, hum.

Sedan går jag tilbaka til förstasiden og välger att registrera mig. Bra nu til forum så jag kan rapportera om fell på sidan.

Nope, http://www.slackware.se och forum.slackware.se delar inte använder databas. Suk, jag måste registrera mig igen.

Kan admin få utt fingret tak!
BigDuke6
Allsmäktig
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 mar 2005 22:34

Inlägg av BigDuke6 »

Hej och välkommen!

Det där klagade jag också på när jag var ny för nåt år sedan.
Sedan har jag vant mig vid att det inte händer så mycket på den sidan utan går direkt till forumet där det händer saker istället.

Simma lugnt...
jenso
Gud
Inlägg: 1823
Blev medlem: 08 okt 2003 10:35

Re: Till admin ifall han/hon bryr sig

Inlägg av jenso »

monkey skrev:Tjena,

Det här suger ju.

Jag vil rapportera at ni inte har orkat updatere "Senaste versioner" på förstesidan (Pinsamt!). Alla kör Slackware 10.2 eller?

Okay, jag kollar om man kan skriva något i forum. Näh här måste man registrera sig, hum.

Sedan går jag tilbaka til förstasiden og välger att registrera mig. Bra nu til forum så jag kan rapportera om fell på sidan.

Nope, http://www.slackware.se och forum.slackware.se delar inte använder databas. Suk, jag måste registrera mig igen.

Kan admin få utt fingret tak!
Gå igenom forumet, så ser du att det är fullt av aktivitet.
Alla är rätt upptagna, med diverse saker ;-)

/Jens
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

som sagt, själva huvudsidan besöks inte så ofta. inte av mig iallafall, jag får mail om någon skulle posta något nytt men det är mest ang. nya kernels och sånt, men det märker man ju själv förr eller senare. att de inte delar användardatabas kan ha att göra med att sidan antagligen är kodad innan forumet är installerat, varpå en delad användardatabas inte var påtänkt.. ang. senaste version är för att nomicon är den enda som kan ändra det och han har haft ett bra tags semester. men nu kanske det blir andra bullar?
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
BigDuke6
Allsmäktig
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 mar 2005 22:34

Inlägg av BigDuke6 »

Skulle inte forumet kunna få en mer framträdande roll på första sidan då?
Det är ju inte så lockande för nya medlemmar med en inaktuell framsida? Kanske går att lägga in såna där RSS-flöden som sprutar nyheter? ;)
jenso
Gud
Inlägg: 1823
Blev medlem: 08 okt 2003 10:35

Inlägg av jenso »

Hmm.... Värst vilken aktivitet det vart. Tydligen så finns det folk, i närheten ;)

/Jens
BigDuke6
Allsmäktig
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 mar 2005 22:34

Inlägg av BigDuke6 »

jenso skrev:Hmm.... Värst vilken aktivitet det vart. Tydligen så finns det folk, i närheten ;)

/Jens
Ja till och med Gud är här
jenso
Gud
Inlägg: 1823
Blev medlem: 08 okt 2003 10:35

Inlägg av jenso »

BigDuke6 skrev:
jenso skrev:Hmm.... Värst vilken aktivitet det vart. Tydligen så finns det folk, i närheten ;)

/Jens
Ja till och med Gud är här
Ja till och med det... :)

/Jens
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Inlägg av Nille »

Inte bara gud utan även jag.
Läs själv under mitt namn så ser du att jag är Allsmäktig :p
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

jag är administratör.. vet inte vart det lägger sig i förhållande till Gud/Allsmäktig (Guru är ju långt ner på listan ;)
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
nomicon
Administratör
Inlägg: 567
Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
ORT: Linköping

Re: Till admin ifall han/hon bryr sig

Inlägg av nomicon »

monkey skrev:Tjena,

Det här suger ju.

Jag vil rapportera at ni inte har orkat updatere "Senaste versioner" på förstesidan (Pinsamt!). Alla kör Slackware 10.2 eller?

Okay, jag kollar om man kan skriva något i forum. Näh här måste man registrera sig, hum.

Sedan går jag tilbaka til förstasiden og välger att registrera mig. Bra nu til forum så jag kan rapportera om fell på sidan.

Nope, http://www.slackware.se och forum.slackware.se delar inte använder databas. Suk, jag måste registrera mig igen.

Kan admin få utt fingret tak!
Tjena.

Jag kodade http://www.slackware.se (design & php/sql) 2002 under sommaren när jag satte upp i de norrländska skogarna. Kodningen bestod av ett kollegieblock och penna, ty vi hade inte Internet här uppe då, och ej dator heller för den delen.

Sidan färdiggjordes en bra tid innan ett forum var påtänkt, därav inte den delade användardatabasen, vilket i sig säkert är fixat på nån timmas knackande, men nu är forumet så pass mer känt än http://www.slackware.se, så det känns inte så relevant faktist. Den egentliga enda anledningen till varför man skulle vilja vara registrerad på http://www.slackware.se är därför att man då får möjlighet att posta artiklar & nyheter, men som andra påpekat innan mig här i tråden så händer det inte så mycket på den siten.

Ang. senaste version så är det en funktion jag helt glömt bort, den verkar ha gått sönder helt enkelt (ett cronjob som fingrar @finger.kernel.org och greppar ut senaste versionen), den kan jag kika på när jag får möjlighet.

Det finns många olika vis att framföra kritik på, och jag tar gärna till mig kritik om det framförs på rätt sätt.

Men att komma hit till vårat forum där vi aldrig någonsin har haft en enda dispyt av denna karaktär gör mig bara arg och ledsen, du får gärna vara här och upptäcka vilket underbart gäng som samlats här. Allt detta är möjligt tack vara en skara riktiga eldsjälar som lägger ned tid & energi på att hjälpa varandra, det sista vi behöver höra är hur du säger "Tjena, det här suger ju".

Om du inte gillar läget, besök ett annat forum, finns massvis, om inte det passar, häng här med oss och ta saker för vad dom är, ingen av oss får betalt för att sitta här och erbjuda fungerande tjänster till våra besökare.

Tack och hej, leverpastej!

/Martin
--
Moderator slackwarelinux.se
--
Availo - Serverhotellet
http://www.availo.se
--
monkey
Besökare
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 feb 2006 16:51

Re: Till admin ifall han/hon bryr sig

Inlägg av monkey »

granden skrev:
Gör såhär,
1.) Fixa en egen server, sätt upp en bättre sida, ska vara lika stabil och ha lika trevliga funktioner som den nuvarande.
2.) Sen fixar du ett forum.
3.) SLUTA KLAGA GÖR DET BÄTTRE SJÄLV.

Jag tycker nomicon har gjort ett underbart arbete finns inget att klaga på.
Om du skanar något så kan du ju fixa det och sedan skicka till nomicon kanske så kan han avgöra om han vill ha med det eller ej.

Vad jag hatar folk som klagar. Utan att göra något bättre själv.
Så man få inte komma med kritik? Varför skulle jag fixa egen server og forum, bara för at slackware.se inte updaterar sin sida?

Hur skal man veta at http://www.slackware.se och forum.slackware.se inte är samma sak? Jag tycker det er mycket konstigt at admin inte läser sin egen sida, och när man påpekar enkla fel så gör du i försvars läge.

Jag har faktisk 'skickat' det jag vill ha fixat, fast jag är inte admin på sidan, bara han kan fixa de fel jag skrev.
monkey
Besökare
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 feb 2006 16:51

Re: Till admin ifall han/hon bryr sig

Inlägg av monkey »

nomicon skrev: Det finns många olika vis att framföra kritik på, och jag tar gärna till mig kritik om det framförs på rätt sätt.

Men att komma hit till vårat forum där vi aldrig någonsin har haft en enda dispyt av denna karaktär gör mig bara arg och ledsen, du får gärna vara här och upptäcka vilket underbart gäng som samlats här. Allt detta är möjligt tack vara en skara riktiga eldsjälar som lägger ned tid & energi på att hjälpa varandra, det sista vi behöver höra är hur du säger "Tjena, det här suger ju".

Om du inte gillar läget, besök ett annat forum, finns massvis, om inte det passar, häng här med oss och ta saker för vad dom är, ingen av oss får betalt för att sitta här och erbjuda fungerande tjänster till våra besökare.
2002 var et tag sedan... :roll:

..kanske inte är det sista ni behöver höra ... det första kanske? ;)

Om jag bara hadde skrivet den första raden då skulle jag förstå du blir arg, men om ni inte tänker bli bättre och som ursäkt ber folk stick, då ska jag inte störa mera.