loadlin

Slackware på Laptop? Ställ era frågor här.

Moderatorer: Nille, Minime

Torsdag
Hacker
Inlägg: 46
Blev medlem: 17 jan 2006 12:48

Inlägg av Torsdag »

OErjan skrev:eh, du har en partition du instalerar från och en du instalerar til. dvs minst tre partitioner (swap, källpartition och / ) .
prova göra cd till katalogen där du har A (jag brukar även ha delar av n och ap).
har du bara de kataloger du vill instalera från och filerna du vill instalera i dem kan du ta full instalation, det fins ju inte mer att instalera...
här har du en någotsånär strippad install ed a ap och n.
du borde hamna på runt 150Meg med denna lista, dock inga garantier, jag listade bara filerna i instalationscd's kataloger och klistrade in här, sedan editerade jag lite.


jag var nog lite otydlig ändå
det är inget som måste vara med mer en A? hade tänkt att installera resten sen som du sa först

Du menar alltså att det kanske kommer att fungera om jag starta setup när jag är i samma katalog som A och då kan jag ju lika gärna välja full installation eftersom det är det jag behöver.?
OErjan
Allsmäktig
Inlägg: 232
Blev medlem: 24 jan 2004 06:39
ORT: många

Inlägg av OErjan »

jepp. har du bara a så kan ju inget annat instaleras:-)
kanske jag är en av de sista människor som ser din gamla: bil, dator, gräsklippare...
efter mig är de så många kilo konfetti.
Torsdag
Hacker
Inlägg: 46
Blev medlem: 17 jan 2006 12:48

Inlägg av Torsdag »

Om du undrar hur det går så går det inget vidare tog in disken i min vanliga dator installera freeBSD vilket gick efter några försök systemet hängde sig dock vi boot så det var väl något fel på disken.
Ska försöka få tag på en liten billig 2.5 patadisk nu. :o