Omröstning irc slackware se

Diskussioner rörande www.slackwarelinux.se ställs här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Skall irc slackware se länkas till PhooNet eller ska vi ha en egen fristående server? Eller ingen server alls?

Omröstningen slutade 18 feb 2005 10:27

Länk till PhooNet
7
50%
Egen server
6
43%
Ingen server alls
1
7%
 
Antal röster: 14

nomicon
Administratör
Inlägg: 567
Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
ORT: Linköping

Omröstning irc.slackware.se

Inlägg av nomicon »

Skall irc.slackware.se länkas till PhooNet eller ska vi ha en egen fristående server? Eller ingen server alls?

-Martin
--
Moderator slackwarelinux.se
--
Availo - Serverhotellet
http://www.availo.se
--
gatan
Lärling
Inlägg: 72
Blev medlem: 27 nov 2004 22:24
ORT: datorer,musik,marijuana,tjejer

Inlägg av gatan »

Roligt att du drog upp en omröstning så ser vi ju om det finns något intresse... :D
Workstation Slackware 10.1 / Kernel 2.6.10

E-Mail: gatan@slackware.se
IRC: freenode, phoonet, ircnet
ex0s
Hacker
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 feb 2005 10:48
ORT: Datorer

Inlägg av ex0s »

Vore mycket trevligt om ni kunde länka mot phoonet :D
irc.phoonet.org
#sundsvall
nick: ex0s
denil
Lärling
Inlägg: 171
Blev medlem: 07 feb 2005 19:17

Inlägg av denil »

jag röstar för egen server
Marlon
Hacker
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 feb 2005 16:40
ORT: Linux, IRC och det mesta inom datorer.

Inlägg av Marlon »

Det spelar egentligen ingen roll om ni har server eller ej. Men slackware.se får ha LocalOpers ifall de har en (Inte jag som skrivit regler och så). Syftet med att flytta till PhooNet är väll ändå att samla alla slackware användare på ett nät? :)
När ni väl kommer dit lär ni säkert känna ett antal trevliga personer. I #-mtg- finns det en hel del trevligt folk. :D

//MVH Bo Marlon Beijer, GlobalOperator/ServerAdmin @ irc.PhooNet.org
gatan
Lärling
Inlägg: 72
Blev medlem: 27 nov 2004 22:24
ORT: datorer,musik,marijuana,tjejer

Inlägg av gatan »

marlon skrev:
Det spelar egentligen ingen roll om ni har server eller ej. Men slackware.se får ha LocalOpers ifall de har en (Inte jag som skrivit regler och så). Syftet med att flytta till PhooNet är väll ändå att samla alla slackware användare på ett nät?
När ni väl kommer dit lär ni säkert känna ett antal trevliga personer. I #-mtg- finns det en hel del trevligt folk
Håller med fullständigt, trevligt skulle det verkligen bli...! :D
Workstation Slackware 10.1 / Kernel 2.6.10

E-Mail: gatan@slackware.se
IRC: freenode, phoonet, ircnet
ex0s
Hacker
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 feb 2005 10:48
ORT: Datorer

Inlägg av ex0s »

Ja för fan!.. det brukar bli en del sena nätter i #-mtg- @ phoonet.org :D vote for phoonet ;)
irc.phoonet.org
#sundsvall
nick: ex0s
maddoc
Besökare
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 feb 2005 17:20

Inlägg av maddoc »

Givetvis kommer ni kunna påverka hur nätverket ska skötas (såsom alla andra användare på nätet). Och om det efterfrågas kan en global ges ut till någon representant (som i övrigt också är kvalificerad för uppdraget).
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

jag röstade på länkning till phoonet.. vet inte varför men det verkade mest vettigt :) jag är inte helt omöjlig till att bli ircop om det skulle behövas heller. ;)
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
Marlon
Hacker
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 feb 2005 16:40
ORT: Linux, IRC och det mesta inom datorer.

Inlägg av Marlon »

exz skrev:jag röstade på länkning till phoonet.. vet inte varför men det verkade mest vettigt :) jag är inte helt omöjlig till att bli ircop om det skulle behövas heller. ;)
Ja, någon från slackware.se måste ju vara ircop, och du verkar ju vara vettig. :) Men det är väll nomicon som kommer att bestämma vilken/vilka av er som skall vara ircop(s) från er sida.
#slackware.se @ irc.slackware.se
Registered User # 342596 @ counter.li.org
nomicon
Administratör
Inlägg: 567
Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
ORT: Linköping

Inlägg av nomicon »

Marlon skrev:
exz skrev:jag röstade på länkning till phoonet.. vet inte varför men det verkade mest vettigt :) jag är inte helt omöjlig till att bli ircop om det skulle behövas heller. ;)
Ja, någon från slackware.se måste ju vara ircop, och du verkar ju vara vettig. :) Men det är väll nomicon som kommer att bestämma vilken/vilka av er som skall vara ircop(s) från er sida.

HAH! Det trodde ni va!? Vi ska inte ha några opers alls på servern, det ska ara en Anarkistserver, så de så! :D

-Martin
--
Moderator slackwarelinux.se
--
Availo - Serverhotellet
http://www.availo.se
--
Marlon
Hacker
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 feb 2005 16:40
ORT: Linux, IRC och det mesta inom datorer.

Inlägg av Marlon »

nomicon skrev:
Marlon skrev:
exz skrev:jag röstade på länkning till phoonet.. vet inte varför men det verkade mest vettigt :) jag är inte helt omöjlig till att bli ircop om det skulle behövas heller. ;)
Ja, någon från slackware.se måste ju vara ircop, och du verkar ju vara vettig. :) Men det är väll nomicon som kommer att bestämma vilken/vilka av er som skall vara ircop(s) från er sida.

HAH! Det trodde ni va!? Vi ska inte ha några opers alls på servern, det ska ara en Anarkistserver, så de så! :D

-Martin
Jaha, det låter ju stabilt. :D Men någon makt vill ni väll ha? :P
#slackware.se @ irc.slackware.se
Registered User # 342596 @ counter.li.org
nomicon
Administratör
Inlägg: 567
Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
ORT: Linköping

Inlägg av nomicon »

Har länkat till PhooNet nu :D

Låser denna tråd..


-martin
--
Moderator slackwarelinux.se
--
Availo - Serverhotellet
http://www.availo.se
--