slackware se/dev/ ..

Diskussioner rörande www.slackwarelinux.se ställs här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

duxducis
Hacker
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 okt 2003 23:05
ORT: Taekwondo

slackware.se/dev/ ..

Inlägg av duxducis »

bara en liten notis ang er text om kärnan, efter man packat upp den så bör man skriva "make mrproper" innan make config/menuconfig/xconfig ..
annars blir det en del fel.. Detta gäller endast första gången efter man packat upp den . sen räcker det med att skriva make clean. ;-)
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

hmm, det har jag aldrig varit tvungen att göra.. vad är det för slags fel man får?
duxducis
Hacker
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 okt 2003 23:05
ORT: Taekwondo

Inlägg av duxducis »

make mrproper fungerar i princip som make clean, fast mrproper rensar upp 'gamla' symlänkar också , vilket kan ge fel vid en kompilering.

kommer inte ihåg riktigt men det brukar vara nått med include/asm (2,4.20) som går snett..

man kan klara sig felfritt igenom en kompilering också , antar att det bara gäller vid vissa moduler eller dyl som man svarat Y på i configen..
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

okej. :) jag tyckte bara det var lite konsitgt eftersom jag kompilerat ett antal kärnor och aldrig användt make mrproper. men jag ska skriva ut det i artikeln, tack för tipset. :)
jenso
Gud
Inlägg: 1823
Blev medlem: 08 okt 2003 10:35

Inlägg av jenso »

exz skrev:okej. :) jag tyckte bara det var lite konsitgt eftersom jag kompilerat ett antal kärnor och aldrig användt make mrproper. men jag ska skriva ut det i artikeln, tack för tipset. :)
En kommentar: I README 2.6.0-test.
"Do NOT use the /usr/src/linux area! This area has a (usually incomplete)
set of kernel headers that are used by the library header files.
They should match the library, and not get messed up by whatever the
kernel-du-jour happens to be."

/jenso