Forumet känns gammalt.

Diskussioner rörande www.slackwarelinux.se ställs här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Forumet känns gammalt.

Inlägg av Nille »

Idag har jag ändrat bilderna i standard temat då vårt standard tema inte fungerade speciellt bra om svenska användes som språk. (nu borde citat och ändra fungera igen)
Så nu fungerar standardtemat bättre men ser inte så bra ut då bilderna är från temat prosilver.
Tänkte att det kanske är dags att vi uppdaterar forumet snart, så tänkte att det kanske är dags att fråga Martin om det.
Men innan jag gör det så vill jag höra vad ni tycker.

Jag kollade även lite olika teman med svenskt språkstöd.
Vissa finns även i olika färger.
Så vilka teman gillar ni?
eTech
Polyethylene
Prostylize_darkblue
Serenity
Slagg
AcidTech
Sedan finns det fullt med andra tex Artodia finns i olika varianter.
Ni kan ge förslag på samtliga teman som har svenskt språkstöd som kan hittas här, helst bör dom även stödja senaste versionen av phpbb men det brukar gå att lösa.
Personligen så gillar jag Serenity, AcidTech och eTech.

Någon som har någon idé på hur vi kan göra forumet mer attraktivt?
The more linux you go the slacker you get.
Användarens profilbild
Minime
Labrat
Inlägg: 690
Blev medlem: 14 okt 2005 14:27
ORT: Loos

Re: Forumet känns gammalt.

Inlägg av Minime »

Nice, bra jobbat Nille.

Äntligen så finns "Ändra" funktionen, har saknat den...
Tycker standard temat funkar bra, men annars om man tittar på de teman du föreslagit så tycker jag "eTech" och "AcidTech" ser bra ut, om man har tid och lusst skulle man säkerligen kunna använda en av dessa för att skapa sitt egna tema i mer Slackware.se Stil och anda...

Skulle vart trevligt med lite uppdatering och förändringar på själva Slackware.se och wikin med?!

M.v.h:
Minime

Raspberry Pi 4B 4 Gb RAM Slackware Arm 15.0
Server EeeBox Atom 1.6 GHz 1.5 Gb RAM Slackware 15.0 x64bit
Asus Rog Strix AMD Ryzen 5 3.6 GHz 16 Gb RAM Slackware 15.0 multilib
Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 (Neotion CI+ CA-modul)
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Re: Forumet känns gammalt.

Inlägg av Nille »

Jag fick nog idag när jag inte hittade ändra knappen för att redigera ett inlägg, så felsökte och åtgärdade det hela så gott jag kunde.
Och jag tycker det känns som det är dags för en uppfräschning, tror inte att jag är ensam om det.
Visst är jag öppen för ett modifierat eller eget tema men är grafiskt obegåvad så kan inte ändra något själv.
Vi kan använda vilket tema som helst egentligen bara det fungerar och har svenska knappar.
http://www.phpbb-se.com/forum/ så brukar man kunna finna hjälp samt ev översatta knappar.

Jag håller med om att allt skulle behöva uppdateras, men det är inte många som anstränger sig för att flåsa lite liv i slackware.se
Men om vi har bra förslag och några som är villiga att genomföra dom så är nog inget omöjligt.
I Linux så sker ju förändringar genom att man visar en lösning och inte bara en ide.
The more linux you go the slacker you get.