irc slackware se

Diskussioner rörande www.slackwarelinux.se ställs här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Marlon
Hacker
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 feb 2005 16:40
ORT: Linux, IRC och det mesta inom datorer.

Inlägg av Marlon »

denil skrev:Men tydligen så förstår inte alla ironin i ens inlägg, utan man måste lägga till x antal smiles för att det ska gå fram. :roll:
Jag ar en smiley narkoman. :) Jag missade poangen i ditt inlagg eftersom jag bara laste igenom lite snabbt. Gatan gjorde nog samma misstag. :p

PhooNet ar framst inriktat pa folk som ar intresserade av Linux och dess tillhorigheter. Just darfor tycker jag att PhooNet ar ett passande nat for Slackware.se.

Sjalv kor jag Debian och Slackware pa mina burkar och jag tycker att bada ar lika bra, men behover man hjalp med slackware sa finns det nastan ingen aktiv slackware kanal att diskutera i. Darfor vill jag och gatan bygga upp #slackware @ irc.PhooNet.org och samla de flesta slackare dar.

Sjalv tycker jag att det ar en bra ide, men ni verkar vara valdigt tveksamma. Jag hoppas att ni kommer till PhooNet, men jag kan inte avgora vad ni tycker ar ratt eller fel.

//MVH Marlon Beijer, GlobalOperator/ServerAdmin @ irc.phoonet.org
maddoc
Besökare
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 feb 2005 17:20

Inlägg av maddoc »

Staffappen är ganska så byråkratisk för att göra klart med vad som gäller.

Sen är det väl inget fel med att vara seriös, även om nätet är litet?
Marlon
Hacker
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 feb 2005 16:40
ORT: Linux, IRC och det mesta inom datorer.

Inlägg av Marlon »

maddoc skrev:Staffappen är ganska så byråkratisk för att göra klart med vad som gäller.

Sen är det väl inget fel med att vara seriös, även om nätet är litet?
Iofs. Är väll lika bra att göra något vettigt ända ifrån början. :) Men det behöver inte överdrivas heller. :D
#slackware.se @ irc.slackware.se
Registered User # 342596 @ counter.li.org
maddoc
Besökare
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 feb 2005 17:20

Inlägg av maddoc »

Marlon skrev:
maddoc skrev:Staffappen är ganska så byråkratisk för att göra klart med vad som gäller.

Sen är det väl inget fel med att vara seriös, även om nätet är litet?
Iofs. Är väll lika bra att göra något vettigt ända ifrån början. :) Men det behöver inte överdrivas heller. :D
Om det är överdrift eller inte är en definitionsfråga, men jag tycker det är lika bra att den ser ut som den gör. Nu är detta dock fel ställe att diskutera en sådan fråga på. ;-)
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

10:51 -!- borlange.se.phoonet.org borlange.se.phoonet.org 0 Located in Borlänge, Sweden.
vågar ni berätta vem som hostar den? :) kanske nån jag känner, bor 2.5 mil ifrån borlänge.
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
Marlon
Hacker
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 feb 2005 16:40
ORT: Linux, IRC och det mesta inom datorer.

Inlägg av Marlon »

exz skrev:
10:51 -!- borlange.se.phoonet.org borlange.se.phoonet.org 0 Located in Borlänge, Sweden.
vågar ni berätta vem som hostar den? :) kanske nån jag känner, bor 2.5 mil ifrån borlänge.
Han nickar Tyrell. Dock vet jag inte vad han heter på riktigt. :p Allmänt skum typ enligt mig. :D
Senast redigerad av Marlon den 13 feb 2005 21:55, redigerad totalt 1 gånger.
#slackware.se @ irc.slackware.se
Registered User # 342596 @ counter.li.org
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

okaj =) ingen jag känner igen.
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1