Gratis DNS slaveserver?

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

jonatan
Lärling
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 okt 2003 21:46

Gratis DNS slaveserver?

Inlägg av jonatan »

Hej!
Håller på att installera och konfigurera BIND, för att använda till mina domäner. Eftersom jag bara har en server, så behöver jag en annan slave-server. Finns det någon sida som har gratis sekundär-dns-server, eller är det någon här som behöver slaveserver. så kan man kanske styra något tillsammans?

Mvh
jonatan
Slack 10.1 Linux-2.4.29
Slack 10.1 Linux-2.6.11.5
cjw
Allsmäktig
Inlägg: 340
Blev medlem: 19 apr 2004 12:25

Inlägg av cjw »

Att förlita sig till först bjudande här är inte en god idé. Kör man DNS så ska man köra både primär och sekundär helt själv, (förutsatt att man finner det nödvändigt med en sekundär). Om man inte förlitar sig själv till en väldigt tillförlitlig källa typ en seriös internet leverantör.
Slackad sedan 3.4 beta
jonatan
Lärling
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 okt 2003 21:46

Inlägg av jonatan »

cjw skrev:Att förlita sig till först bjudande här är inte en god idé. Kör man DNS så ska man köra både primär och sekundär helt själv, (förutsatt att man finner det nödvändigt med en sekundär). Om man inte förlitar sig själv till en väldigt tillförlitlig källa typ en seriös internet leverantör.
Du kanske har rätt, även fast jag inte kör någon direkt viktig sida. Jag hittar ingen som erbjuder sekundär på internet heller, exempelvis zoneedit.com. Det bästa är kanske att prata med nån kompis som kanske kan styra upp något, alltså nån som man känner.
Slack 10.1 Linux-2.4.29
Slack 10.1 Linux-2.6.11.5
cjw
Allsmäktig
Inlägg: 340
Blev medlem: 19 apr 2004 12:25

Inlägg av cjw »

Det låter vettigt.
Slackad sedan 3.4 beta
BigDuke6
Allsmäktig
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 mar 2005 22:34

Inlägg av BigDuke6 »

http://www.twisted4life.com/index.php

Jag använder den som sekundär till en del av mina domäner.
Man kan ha max 10 st domäner som de är slavserver till.