Kärleken till Slackware

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

jnylin
Besökare
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 jun 2008 20:31

Kärleken till Slackware

Inlägg av jnylin »

Fan, jag har uppgraderat skrivbordsdatorn och fick nån konstig tanke att jag skulle blåsa på med nån ny distro i samma veva ... men, oj - aldrig mer, efter ett dygn är jag tillbaks på Slackware och är nästan nykär! Snabbt, enkelt, kontrollerbart ... kan det bli bättre? :)
hakan
Hedersmedlem
Inlägg: 811
Blev medlem: 15 okt 2003 06:31
ORT: Lidingö

Re: Kärleken till Slackware

Inlägg av hakan »

Själv har jag en extra partition som lekplats..just nu SuSE 11.0...snyggt, äntligen "grönt" igen och naturligtvis "klickvänligt"...men jag får "spader" när "Yast" installerar 511 beroenden på köpet varje gång...bara att inse att jag blivit "kontrollfreak" :)

Så samma här...rätt snart tillbaka igen!

/Håkan
Dartanjang
Lärling
Inlägg: 80
Blev medlem: 11 jan 2005 18:11
ORT: Jakt, Fiske, datorer,

Re: Kärleken till Slackware

Inlägg av Dartanjang »

Har plockat ihop en liten labburk och lekt med Open Suse 11.0 jag med, håller med det som Håkan skriver, väldigt grönt och väldi väldigt mycket klickande och mycket beroenden puh man installerar en sak med Yast och vips så har den lagt till 20 extra paket (beroenden)

Nej det är bara att inse, jag är Slackwareberoende :D
Slackwareberoende!
cjw
Allsmäktig
Inlägg: 340
Blev medlem: 19 apr 2004 12:25

Re: Kärleken till Slackware

Inlägg av cjw »

Jag testade CRUX för ett och ett halvt år sedan. Förmodligen kommer jag aldrig att installera Slackware igen. Möjligtvis nostalgisk på fyllan, men aldrig annars. Jag gillar Slackware dock... Den är ju trots allt näst bäst och den har lärt mig allt jag kan.
Slackad sedan 3.4 beta
jenso
Gud
Inlägg: 1823
Blev medlem: 08 okt 2003 10:35

Re: Kärleken till Slackware

Inlägg av jenso »

Visst är CRUX läcker, men Slackware är nummer 'ONO'.
Tror att jag testade CRUX första gången, vid 0.98 eller 1.0.

/Jens