Exodus Slackware

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

cjw
Allsmäktig
Inlägg: 340
Blev medlem: 19 apr 2004 12:25

Exodus Slackware

Inlägg av cjw »

Eftersom slackware.se håller på att ta sista sucken... Tänkte jag försöka skaka livet i liket. Mina damer och herrar... "Exodus Slackware"

Innan jag övergav Slackware helt till förmån för CRUX så tog jag mig en ordentlig funderare. Jag visste förvisso att loppet var kört redan. CRUX hade vunnit. Men jag hade absolut svårt att se den dist jag har hållit om ryggen i tio år raderas ur mitt liv. Det som fick mig att se någorlunda klarsynt var slackwares mossighet.
Det är att jämföra med Ryssland och sovjetunionen med Europa. Visst stabilt men så in åt helvete bloated och trögt. Nu gillar jag inte USA heller med all den skit det medför. Därför valde jag en slimmad dist, snabb som fan, intuitiv och helt underbar... CRUX.

Ni vet vad jag pratar om...
Slackad sedan 3.4 beta
jenso
Gud
Inlägg: 1823
Blev medlem: 08 okt 2003 10:35

Re: Exodus Slackware

Inlägg av jenso »

Håller med dig om att CRUX, är en fin distribution. Men så är Slackware.
Att den skulle vara mossig och nedbloatad, instämmer jag inte i.
Däremot kunde aktiviteten, inom svenska Slackware communityn. Vara betydligt livligare, men det är upp till oss.

Får vi bara igång wikin på allvar och repon aktiveras, skulle mycket ge sig, när vi blir mer synliga.
Men det måste arbetas för det och inte sitta stilla, på våra små rumpor. Det är enbart vårat eget fel, om aktiviteten dör ut.

Annars ha det så bra med CRUX...

/Jens