forum aktivitet

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Användarens profilbild
Minime
Labrat
Inlägg: 690
Blev medlem: 14 okt 2005 14:27
ORT: Loos

forum aktivitet

Inlägg av Minime »

Är forumet helt dött numera?
Int ett enda inlägg på ja jag vet int hur länge...
Är det helt enkelt som så att Slackware fungerar för bra och att det blivigt för enkelt att hantera?
eller är det som så att alla svikit Slackware och gott över till andra Linux distar?

Hallå Echo...echo..echo...

Raspberry Pi 4B 4 Gb RAM Slackware Arm 15.0
Server EeeBox Atom 1.6 GHz 1.5 Gb RAM Slackware 15.0 x64bit
Asus Rog Strix AMD Ryzen 5 3.6 GHz 16 Gb RAM Slackware 15.0 multilib
Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 (Neotion CI+ CA-modul)
nomicon
Administratör
Inlägg: 567
Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
ORT: Linköping

Re: forum aktivitet

Inlägg av nomicon »

Hej hej!

Ptjaa... så verkar det vara (tyvärr).. så länge forumet har uppfyllt någon form av syfte under dessa år, och det verkar det ju ha...

MVh Martin
--
Moderator slackwarelinux.se
--
Availo - Serverhotellet
http://www.availo.se
--
Plutonium
Allsmäktig
Inlägg: 226
Blev medlem: 14 apr 2005 05:36
ORT: Essunga

Re: forum aktivitet

Inlägg av Plutonium »

Slackware fungerar alldeles för bra för mig, men det känns skönt att om nu något skulle inträffa så finns det rätta forumet inte långt ifrån med ett svar.
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Re: forum aktivitet

Inlägg av Nille »

It's alive :)

Jag har länge funderat på detta med och kommit fram till att dom flesta verkar använda officiella slackware forumet istället.
Eller så fungerar Slackware för bra helt enkelt.
The more linux you go the slacker you get.
maup
Lärling
Inlägg: 52
Blev medlem: 17 jun 2009 14:52

Re: forum aktivitet

Inlägg av maup »

Jag tror det beror på Windowsifieringen av Sverige, det är något som SD borde lägga sitt krut på och göra nått vettigt istället.. ;)
Skämt åsido, har man börjat med datorer genom Windows så har man vant sig vid att klicka och klicka tills förhoppningsvis saker och ting fungerar. Det är väl därför Ubuntu lockar med GUI'er som enligt min mening inte på långa vägar når upp till Windowsstandard.
Jag tycker att man ska framhäva fördelarna med Linux men även erkänna nackdelarna, då skulle steget inte kännas så stort för den stackars nybörjaren.
Enligt min mening så är den stora fördelen med Linux (förutom att det är gratis förstås) att det är så flexibelt och konfigurerbart. Den stora nackdelen (för att kunna konkurrera med Windows) är enligt min mening kravet på att behöva skriva in kryptiska kommandon för att kunna göra relativt enkla saker som tex att starta en ftp-server. Där har ju Ubuntu mfl kommit en bit på vägen men som sagt inte i Windowsklass.

Nåväl, det jag ville ha sagt är att många nog använder Ubuntu för att känna igen sig lite i Windows.
Slackware är nog också den dist som *verkar* vara svårast att använda på grund av många rapporter från nybörjare på Linux som inte orkar hålla ut och lära sig Slackware-filosofin KISS (google it kids).

/Magnus
Användarens profilbild
Minime
Labrat
Inlägg: 690
Blev medlem: 14 okt 2005 14:27
ORT: Loos

Re: forum aktivitet

Inlägg av Minime »

Kloka och sanna ord =)

Raspberry Pi 4B 4 Gb RAM Slackware Arm 15.0
Server EeeBox Atom 1.6 GHz 1.5 Gb RAM Slackware 15.0 x64bit
Asus Rog Strix AMD Ryzen 5 3.6 GHz 16 Gb RAM Slackware 15.0 multilib
Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 (Neotion CI+ CA-modul)
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Re: forum aktivitet

Inlägg av Nille »

Jag tror vi är endel som letar nya inlägg samt läser befintlig information.
Men jag undrar var alla nya användare finns eller är det bara ubuntu, mint, pcos mm som gäller för nybörjare?
The more linux you go the slacker you get.
maup
Lärling
Inlägg: 52
Blev medlem: 17 jun 2009 14:52

Re: forum aktivitet

Inlägg av maup »

Det är nog så att nybörjaren tror att Ubuntu=Linux end of story..