Fyllan är dålig.

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

pomp
Lärling
Inlägg: 51
Blev medlem: 13 apr 2004 21:11

Fyllan är dålig.

Inlägg av pomp »

Ååååh varför ska jag alltid sitta vid datorn o fucka upp min burk på fyllan!
Det är dåligt... borde fan finnas blås-tester som man har i nya bilar... så att inte datorn vill starta om man har alkohol i sig..
OErjan
Allsmäktig
Inlägg: 232
Blev medlem: 24 jan 2004 06:39
ORT: många

Inlägg av OErjan »

jooo, har inte gjort det själv, men bekant knäckte laptoppen i fyllan, då menar jag knäckte, som i brak.
satte sig på den...
kanske jag är en av de sista människor som ser din gamla: bil, dator, gräsklippare...
efter mig är de så många kilo konfetti.
p0rrit
Lärling
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 okt 2003 10:21
ORT: kakor, kaffe, öl, sprit, whiskey

Inlägg av p0rrit »

jag har heller aldrig gjort det själv...men jag vet folk som har gjort det.
älskar man sin dator så misshandlar man inte henne, hur full man än är. :)
Dell Inspiron 5100 - Slackware 10.0 (2.6.9)
http://www.kakmonster.com
Pettan
Hacker
Inlägg: 15
Blev medlem: 29 apr 2004 09:51

Inlägg av Pettan »

Känner igen det där.

Man kommer hem och är inte trött. Slår på burken och kommer på något jätte bra. Jag behöver inte den där partitionen.

Nästa morgon kollar man på datorn och ser att man saknar sina viktiga dokument. fast man har en ny part med något annat...... :evil:

//Pettan
spinax
Lärling
Inlägg: 115
Blev medlem: 18 okt 2003 03:08

Inlägg av spinax »

hehe.. låter bra det där.. sitter själv just nu och är lite småfull... onsdag = studentlördag som farfar brukade säga.. håhå jajja. sällan lyckats pajja partitioner eller dylikt dock.. möjligen skrivit oläsliga saker på icq/irc ..
btg
Allsmäktig
Inlägg: 216
Blev medlem: 10 feb 2004 14:58
ORT: Linux, Programmering och allmän Hacking. Sedan rundar jag gärna av med en stor kall öl.

Inlägg av btg »

hehe, som vanligt är jag olik alla andra på fyllan :) brudarna blir fulare ju fullare jag blir och mina bästa hack igenom tiderna har grundats/skrivits på fyllan :)

raka motsatsen till er och till allt som är logiskt och riktigt :lol:
It 's the hackers way to do it!
LinuxUserNr: #322211
OErjan
Allsmäktig
Inlägg: 232
Blev medlem: 24 jan 2004 06:39
ORT: många

Inlägg av OErjan »

du kanske blir en idiot-savant på fyllan :lol:
ett gammalt utryck för personer med störningar i mental (och ofta social) förmåga.
De har däremot extremt utvecklade förmågor på ett eller ibland några få områden, tex matte som den autistiske brodern i Rainman (joo jag vet film men Dustin Hoffman spelade ganska bra ).
om det är så är ditt "område" datorer .:lol:
hopas bara din sociala förmåga förblir intakt. 8)
kanske jag är en av de sista människor som ser din gamla: bil, dator, gräsklippare...
efter mig är de så många kilo konfetti.
rEBEL
Hacker
Inlägg: 26
Blev medlem: 10 feb 2004 17:01

Inlägg av rEBEL »

Har själv gjort en ganska så idiotisk grej på fyllan...
Jag hadde haft problem med ALSA och kom på att det berode på en konflikt imellan den nerladdade versionen och kernel built-in versionen av ALSA så jag skulle ta och kompilera om..........fast när en god vän ringde och tjatade på mig att jag skulle ta och krypa ut ur min källare och ta en nypa frisk luft...och en och annan öl så kom jag ju på andra tankar!
när jag sedan kom hem i gryningen så kände jag mig jävligt taggad på at kompilera om så sagt och gjort!
fast när jag reboota så hittade inte kernelen mina hårddiskar och efter mucket gnuggande i pannan så kom jag på att jag inte kompilerat SATA stöd så jag hadde ett rent helv*te at få igång burken igen pgr av defekta boot diskar och anat! :(

Och det var nog vid det tillfälet som KERNEL PANIK började blinka i pannan på mig och jag slocknade! :roll:
May the rEBELs rise again
zappa
Besökare
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 jul 2004 08:09

Inlägg av zappa »

När jag pluggade i Ronneby var det en polare som fick den smarta iden att skapa ett litet hack som låste hela uppstarten av maskinen (nej det var inte det inbyggda i BIOS) det var ju jättebra men han satte 32 bokstäver långt lösen och när han vaknade på morgonen kom han bara ihåg typ 17 bokstäver.....

Han kunde inte installera om maskinen (fråga mig inte varför) så det tog honom 2 månader att komma på vad lösenordet var...

/Zappa