MMORPG-spel EQ2 eller WoW?

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

MickeY
Lärling
Inlägg: 55
Blev medlem: 01 okt 2004 10:29

MMORPG-spel EQ2 eller WoW?

Inlägg av MickeY »

Vilken ska man välja? Det finns mycket som talar för och emot. EQ2 har sin charm men WoW har fått en väldigt bra respons. (USA betan). Har länge lekt med tanken att införskaffa mig ett MMORPG-spel, dels för att det verkar kul och dels att man för en billig peng kan få en upplevelse över det vanliga. Eftersom jag aldrig rört ett MMORPG tidigare så har jag givetvis stora förhoppningar.

Artikeln handlar om EQ2 VS. WoW där skribenten utser WoW efter en tuff kamp till vinnare:
http://www.myguygames.com/article.php?s ... 7110447285


Det jag vet är att:

WoW
1. likt diablo2 kommer det vara många "yngre" spelare.
2. Cartoon grafik
3. Det som talar mest för WoW är att de har en grej som slipper laddnings tider!

EQ2
1. Sylvass grafik, väldigt realistisk grafik
2. Seriösare nivå?
3. I motsats till WoW är EQ2 baserat på zoner där du måste i princip ladda varje zon du ska komma in i.


Just nu är det WoW som gäller för mig baserat mycekt på zonerna. Jga kanske är helt ute å cyklar?

I alla fall, om det är någon här som lirar eller funderar på att lira något av dessa spel kan väl skriva en rad.

edit: kanske fel forum att stälal denna typ av frågor, men vem vet kanske någon av er är en RPG fantast?!:D
/ MickeY
spinax
Lärling
Inlägg: 115
Blev medlem: 18 okt 2003 03:08

Inlägg av spinax »

spelade WoW betan och det var klart skoj, ska nog skaffa hela kalaset när det dyker upp. laddningstider fanns det dock gott om så det vet jag inte om det är någe vidare argument. ( nu vet jag inte hur det är i EQ2 iofs). men spelar man med några polare så kan det nog vara riktigt skoj. kostar ju inte vansinniga summor så det är väl bara att prova och se.
MickeY
Lärling
Inlägg: 55
Blev medlem: 01 okt 2004 10:29

Inlägg av MickeY »

Man kan köpa sk. beta paket nu på fredag och få den färdiga versionen i januari.
Frågan är var får man tag i det? Har kollar runt, men det är fullbokat. Kanske någon har ett tips?:D
/ MickeY