Upplösning och Wireless Optical-mus...

Frågor om X.ORG, KDE, Plasma, Wayland, GNOME osv kan ställas här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Zeppelin
Besökare
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 dec 2004 20:48

Upplösning och Wireless Optical-mus...

Inlägg av Zeppelin »

Hej! Installerade Slack med Fluxbox igår. Hittills har det mesta löst sig utan några större problem. Nu har det dock dykt upp två. :o För det första vill jag ändra upplösning, hur gör jag det? Jag har installerat ATi:s drivrutiner, ändrat i xorg.conf, provat med xrendr, men inget verkar funka. Har således fortfarande en sjukt låg upplösning. Finns det något annat sätt att ända än de jag provat?

Sedan undrar jag hur jag enklast byter från en gammal kul mus som lirar över PS/2 till en Wireless Optical-mus som kör över USB? Första gången jag installerade Slack provade jag med den musen, men då kunde man typ bara röra den upp och ned, samt lite åt höger om man tryckte på nån av musknapparna! :o
Hurricane
Lärling
Inlägg: 53
Blev medlem: 15 okt 2003 22:50

Inlägg av Hurricane »

du kan ändra upplösningen i xorg.conf och göra det under rätt antal bitar färger du har...men sen om man har flera inskrivna kan man ändra med ctrl-alt-+ och med ctrl-alt-- alltså med numpad + och - tecken till exempel...

Jag kör själv en trådlös mus över usb och har inga problem med den... så det kan jag inte hjälpa dig med....
MVH Hurricane.
-------------------------
Asus P4C800-E Deluxe
P4 3.00 @ 3.45GHz
6848.51 Bogomips
1GB Ram
XFX Geforce4 TI4800SE
Slackware Current, Fluxbox
Linux Registred User #349687