slack 12.1 grafiktrubbel

Frågor om X.ORG, KDE, Plasma, Wayland, GNOME osv kan ställas här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

toz
Hacker
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 okt 2003 22:49

slack 12.1 grafiktrubbel

Inlägg av toz »

Har precis installerat slack 12.1 (fullständig installation) på min nya burk, men har stött på lite problem med X.
Kör fluxbox som fönsterhanterare, grafikkortet är integrerat på mb och är av fabr. intel.
Tex. när jag startar xine, den som installeras default i slack 12.1 och högerklickar för att få fram menyn så visas den ca. en halv sekund, sen försvinner menyn igen, väldigt irriterande för att kolla på film får jag starta xine från bash och ange filen som ett argument, kan ej få fram menyn och välja pause mm.
Likaså så fluxboxmenyn är lite konstig, när man högerklickar och tar fram flux-menyn så blir är alternativet man har musmarkören på "highlightad", när jag sedan bläddrar upp eller ner i menyn så ligger highlighten kvar på halva intilliggande föregående val, ser inte riktigt bra ut tycker jag, så har det inte sett ut i tidigare flux.
Är det dåliga grafikdrivare till intelkortet, eller är det något annat som är galet.
Jag kör med "intel" som driver i xorg.conf, annars är det mesta default efter installationen.
2,4Ghz och en bryggare från krups.