Hejsan, jag kör Slackware disten och har nu ett problem.
Hur kan man få Counter-Strike att köra i hela 1000 fps? skriver jag stats i consolen så står den bara och nötar mellan 80-100fps.
Någon som kan ge nått tips?
Counter-Strike server med 1000 fps?
Moderatorer: Nille, nomicon, Minime
-
- Administratör
- Inlägg: 567
- Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
- ORT: Linköping
-
- Allsmäktig
- Inlägg: 378
- Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
- ORT: Falun
det du letar efter är nog en serverinställning och inget linux-specifikt..
testa sys_ticrate 10000 fåse om det hjälper
EDIT:
min server har dessa stats, dock vid 0 spelare men jag kommer över 100 iaf:
testa sys_ticrate 10000 fåse om det hjälper
EDIT:
min server har dessa stats, dock vid 0 spelare men jag kommer över 100 iaf:
Kod: Markera allt
stats
CPU In Out Uptime Users FPS Players
1.60 0.00 0.00 46800 669 235.24 0
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
-
- Besökare
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 29 nov 2005 00:34
Provade med sys_ticrate 10000, hade 1000 förut.
Jag startar servern med denna startup:
vid stats skrivningen så får jag detta som status
Jag provar att skriva det flera gånger och jag kommer inte över 100 en enda gång.
Jag startar servern med denna startup:
Kod: Markera allt
hlds_run -game cstrike +maxplayers 11 +map de_dust2 -pingboost 3 -tos +sys_ticrate 10000
Kod: Markera allt
stats
CPU In Out Uptime Users FPS Players
0.00 0.00 0.00 1 0 97.29 0
-
- Allsmäktig
- Inlägg: 378
- Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
- ORT: Falun
mitt startscript:
har du testat vad den ger för fps med spelare inne?
Kod: Markera allt
root@adaieski:~/hlds# cat hlds1
#!/bin/sh
export LD_PRELOAD=./booster.so
./hlds_i686 -game cstrike -autoupdate -pingboost 3 +exec server1.cfg $*
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
-
- Besökare
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 11 nov 2005 15:23
FPS är väl beroende av flera faktorer, såsom CPU och kärnans timer-inställning? För hög FPS kommer att resultera i högre CPU användning generellt då processorn måste kämpa för att hålla klockcyklarna uppe även om den inte processar någon information (det märks på högre pingtinder i spelet t ex). Mixtra lite med kärnans timerinställningar tills att ni får 100 FPS eller mer även vid full server, det räcker. Poängen är att få in så många spelare per CPU och att ändå bibehålla bra responstider, vilket främst bör mätas med pingtiderna. Heldre två 16 spelars servrar med 100 fps än en 16 med 1000 i fps där CPUn gör ett onödigt jobb.
Jag passar även på att tipsa om ett monitorscript jag gjorde för ett par år sedan (på den tiden jag själv körde CS servrar). Den visar åtminstånde FPSen så lite ontopic är det iaf...
Exempel:
Hämtas på min hemsida
Jag passar även på att tipsa om ett monitorscript jag gjorde för ett par år sedan (på den tiden jag själv körde CS servrar). Den visar åtminstånde FPSen så lite ontopic är det iaf...
Exempel:
Hämtas på min hemsida