Warcraft III och Diablo II

Spel i Slackware? Javisst...

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Gäst

Warcraft III och Diablo II

Inlägg av Gäst »

Har sökt lite efter Engelska/Svenska guider men inte hittat någon som jag förstår mig på riktigt eller på Franska och Tyska bara är relativt ny i linux såattsäga... :(

Jag har cedega-4.0.1-1 och slackware10.


Nån som vet någon sida med guider att installera spel i Linux ?

Tack på förhand.
GPL OWNz
Hacker
Inlägg: 36
Blev medlem: 16 feb 2004 22:41
ORT: datorer, linux, spel, filmer, livet?!!

Inlägg av GPL OWNz »

kolla tex på http://www.linux-gamers.com/ .. dom har en del
btg
Allsmäktig
Inlägg: 216
Blev medlem: 10 feb 2004 14:58
ORT: Linux, Programmering och allmän Hacking. Sedan rundar jag gärna av med en stor kall öl.

Inlägg av btg »

annats så handlar det i grund bara om att köra installations programmet för spelet med något i denhär stilen...

cedega SETUP.EXE

fukar finfint
It 's the hackers way to do it!
LinuxUserNr: #322211
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok, när jag installerat WC3 t ex så läggs det ju ingen genväg på skrivbordet eftersom jag kör fluxbox - Vilken sökväg ska jag använda ?

Sen när jag gick in i KDE för att prova det så laggade det extremt, beror detta endast på dåliga drivrutiner till grafikkortet och behöver uppgradera ?
glance
Lärling
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 okt 2003 23:04

Inlägg av glance »

kde är en traktor, rör inte det om du ska spela spel, enklast är att inte köra nån window-hanterare alls utan bara en xterm och kör därifrån

hur du startar spel. i din hemkatalog har du en symlänk som heter TransGaming_Drive. där har du hela din "windows-disk". sen vart spelet ligger där beror på hur du installerade det.

ex.

glance@LurkBurk:~$ cedega TransGaming_Drive/Program\ Files/Warcraft\ III/war3.exe

wooosa.
KaZiber
Lärling
Inlägg: 58
Blev medlem: 06 okt 2004 09:55

Inlägg av KaZiber »

Lagget berodde på grafikkortsdrivrutiner och sen gjorde jag en genväg i fluxboxmeny istället så allt är löst.
gatan
Lärling
Inlägg: 72
Blev medlem: 27 nov 2004 22:24
ORT: datorer,musik,marijuana,tjejer

Inlägg av gatan »

glance@LurkBurk:~$ cedega TransGaming_Drive/Program\ Files/Warcraft\ III/war3.exe
Eh, gammal tråd men kanske kommer till hands om någon som har problem kommer och kikar in här. :)

För att starta spelet så starta det med opengl då, annars blir det så att cedega körs i Direct3D...


Exempel: cedega -- /usr/local/spel/wc3/warcraft3.exe -opengl
Skulle du får något error medelande om lågt minne eller nått liknande, så kör då: cedega -bigexe /usr/loca...../warcraft3.exe -opengl
:evil:
Workstation Slackware 10.1 / Kernel 2.6.10

E-Mail: gatan@slackware.se
IRC: freenode, phoonet, ircnet
btg
Allsmäktig
Inlägg: 216
Blev medlem: 10 feb 2004 14:58
ORT: Linux, Programmering och allmän Hacking. Sedan rundar jag gärna av med en stor kall öl.

Inlägg av btg »

Jag vet inte om det hjälpte den som startade tråden, men jag känner att jag kommer få det lättare nu när jag känner till om -opengl :D
tack för den :)
It 's the hackers way to do it!
LinuxUserNr: #322211
gatan
Lärling
Inlägg: 72
Blev medlem: 27 nov 2004 22:24
ORT: datorer,musik,marijuana,tjejer

Inlägg av gatan »

btg
Jag vet inte om det hjälpte den som startade tråden, men jag känner att jag kommer få det lättare nu när jag känner till om -opengl Very Happy
tack för den
Det var så lite så! :)
Alltid kul om man kan vara till hjälp ibland....
Workstation Slackware 10.1 / Kernel 2.6.10

E-Mail: gatan@slackware.se
IRC: freenode, phoonet, ircnet
ex0s
Hacker
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 feb 2005 10:48
ORT: Datorer

Inlägg av ex0s »

Haha gatan is the next guru!
Det var så lite så! Smile
Alltid kul om man kan vara till hjälp ibland...
Jag har fortfarande lite problem med mitt ATI kort.. men jag tenker inte ge upp.. jag ska istellet kopa ett nvidia kort!..

Ses gatan :)
irc.phoonet.org
#sundsvall
nick: ex0s
Marlon
Hacker
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 feb 2005 16:40
ORT: Linux, IRC och det mesta inom datorer.

Inlägg av Marlon »

ex0s skrev:Haha gatan is the next guru!
Det var så lite så! Smile
Alltid kul om man kan vara till hjälp ibland...
Jag har fortfarande lite problem med mitt ATI kort.. men jag tenker inte ge upp.. jag ska istellet kopa ett nvidia kort!..

Ses gatan :)
ATI Radeon 9800 Pro AGP-kort? Funkar det bra i Windows då? Får man köpa det för ett rimligt pris? :)
#slackware.se @ irc.slackware.se
Registered User # 342596 @ counter.li.org
ex0s
Hacker
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 feb 2005 10:48
ORT: Datorer

Inlägg av ex0s »

Marlon skrev:
ATI Radeon 9800 Pro AGP-kort? Funkar det bra i Windows då? Får man köpa det för ett rimligt pris? :)
Marlon du kan få det för en 2000:- :) tänkte som sagt köpa mig ett nvidia! eller så kan du få 200:- av mig om du instalerar mitt ATI-radeon kort åt mig :)
irc.phoonet.org
#sundsvall
nick: ex0s