Aktivitet på forumet.

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Aktivitet på forumet.

Inlägg av Nille »

Aktivitet på forumet trodde jag när jag loggade in.
Men det visade sig bara vara en spammare Bydaypauh.
Men det är nog det största aktiviteten på länge.
Nu tänkte jag vänta och se hur länge det tar för en moderator att se och rensa spam :)
The more linux you go the slacker you get.
Användarens profilbild
Minime
Labrat
Inlägg: 690
Blev medlem: 14 okt 2005 14:27
ORT: Loos

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av Minime »

Tar nog ett tag...

Raspberry Pi 4B 4 Gb RAM Slackware Arm 15.0
Server EeeBox Atom 1.6 GHz 1.5 Gb RAM Slackware 15.0 x64bit
Asus Rog Strix AMD Ryzen 5 3.6 GHz 16 Gb RAM Slackware 15.0 multilib
Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 (Neotion CI+ CA-modul)
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av Nille »

Jag finner det lustigt att det tagit så lång tid som det gjort, då någon ändrat registreringen så att admin inte behöver godkänna längre.
Och den personen borde ju kontrollera hur det fungerar.
Nu förstår jag inte varför dom använder en svårläst captha vid registreringen.
För det spelar ingen roll hur du ställer in standard inställningarna i phpbb för en bot kommer förbi dessa direkt ändå.
Du kan däremot skapa en egen kontroll som fungerar bättre än dom som finns original och detta kan utföras under adminpanelen.
Men det bästa vore om dom la in ett riktigt spamskydd t.ex http://phpbb.mwegner.de/english/phpbb2/ ... nload.html som jag tipsat om tidigare.
Sedan när denna personen är där och letar bland inställningarna så kryssa för att vi ska kunna redigera inlägg.
Men någon bland moderatorerna borde vara en som fortfarande besöker forumet och dom som inte gör det längre behöver nog inte ha statusen moderator längre.

Att installera ett riktigt spamskydd tar ca 30min.
The more linux you go the slacker you get.
Användarens profilbild
Minime
Labrat
Inlägg: 690
Blev medlem: 14 okt 2005 14:27
ORT: Loos

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av Minime »

Det tråkiga är att Salckware.se nog var på väg i graven som det är...
Dåligt uppdaterad sida och att det sedan kommer masa spam på forumet misstänker jag är slut klämen
till en riktig död om till och med modorator för forumet inte enns tar bort spam.
Som sagt trist över lag.
Känns som man bara gnäller, skulle gärna tagit över en del av administrationen och driften för den delen om man hade tid och skriftens gåva.
Men när man är en Familjefar så fins det int mycket tid över :-(

Raspberry Pi 4B 4 Gb RAM Slackware Arm 15.0
Server EeeBox Atom 1.6 GHz 1.5 Gb RAM Slackware 15.0 x64bit
Asus Rog Strix AMD Ryzen 5 3.6 GHz 16 Gb RAM Slackware 15.0 multilib
Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 (Neotion CI+ CA-modul)
hakan
Hedersmedlem
Inlägg: 811
Blev medlem: 15 okt 2003 06:31
ORT: Lidingö

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av hakan »

Jag har i alla fall rensat där jag kommer åt (laptop), men har inte kunskaper/rättigheter till att göra mera, men skriv till Martin båda två och be att få bli "moderatorer/administratörer" för det här måste fixas.

Passar på att tacka er båda också...nu har jag fixat ett bank-ID tack vare minime's upplägg på wikin. :)

/Håkan
Plutonium
Allsmäktig
Inlägg: 226
Blev medlem: 14 apr 2005 05:36
ORT: Essunga

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av Plutonium »

Skulle vara oerhört tråkigt om sidan gick i graven, dock om man nu inte är "aktiv" i den bemärkelsen att man postar förjämnan, så tittar man ialf till forumet några gånger / dag av ren rutin.
maup
Lärling
Inlägg: 52
Blev medlem: 17 jun 2009 14:52

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av maup »

Det är inte så konstigt att forumet dör om ingen kan registrera sig.. Jag har först nu efter LÅÅÅNG tid lyckats få mitt konto aktiverat. Nåväl nu är jag här iaf och ska förhoppningsvis få pennfajtas med likasinnade Slackwarefans. :)

/Magnus
dajune
Besökare
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 dec 2009 23:58

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av dajune »

Tjo alla,


Funderar _seriöst_ på att installera Slackware 13 på min workstation. Just nu snurrar det på i virtualbox i openSUSE, men jag vill gärna kunna byta ut den disten. Jag har kört Slackware tidigare (runt -96 var det nog, slackware 96 hette det då, eller 3.1 :))

Körde Slackware ett par år då innan jag gick vidare och utforskade nya distar och så vidare.. Nu vill jag tillbaks!
Vad har hänt med skärmsläckaren "smoking bob" eller vad den hette?

Det har säkert hänt en jäkla massa sedan jag provade slack senast, men jag är säker på att det kommer funka bra! Så länge man kan confa systemdiskarna i raid0 med mdadm eller liknande så är jag nöjd :)

Pakethantering och nvidia-drivisar är väl inget problem.. applikationer finns det gott om. Synd bara att alla färdigpaketerade program bara kommer till Windo.. sorry, Ubuntu menar jag, och möjligtvis Fedora eller nått.

Se nu till att komma igång på forumet så jag kan få svar på mina dumma frågor! :)

//Daniel
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av Nille »

Hej Daniel :)
Skärmsläckaren med BOB (J. R. ``Bob'' Dobbs) bilder.
Ja det finns kvar än :) (xlockmore)

http://slackbuilds.org/result/?search=nvidia&sv=13.0

Om du inte kört slackware på länge så får du nog en chock :)
Kolla in slackpkg för att installera/uppgradera/söka officiella paket.
Sedan kan du ta en titt på sbopkg för att bygga efter SlackBuilds från slackbuilds.org
The more linux you go the slacker you get.
Demerox
Besökare
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 jan 2011 21:07

Re: Aktivitet på forumet.

Inlägg av Demerox »

Och in kommer jag en liten obetydlig sak som inte kan mycket men som gärna vill lära mig men jo oftast räcker en enkel sök för hitta det man söker och på så sätt fixa det använder sällan datan till nåt avancerat så.

Men med det sagt så va på er vakt för skumma frågor bör komma från mig då jag borde klassas som helt nybörjare kanske.


//Tobias