Wine 9

Spel i Slackware? Javisst...

Moderatorer: Nille, Minime, nomicon

bittin
Lärling

Wine 9

Inlägg av bittin »

Version 9 av Wine har nu släppts stabilt: https://www.phoronix.com/news/Wine-9.0-Released
Slackware 15.1 64-bit Current (IceWM) (Laptop)
Slackware 15 64-bit (XFCE) (VM)
Användarens profilbild
Nille
Guru

Re: Wine 9

Inlägg av Nille »

Jag finner det intressant att WoW64 blir bättre och bättre även om det inte är aktiverat.
The more linux you go the slacker you get.
Användarens profilbild
MDKDIO
Kodnisse

Inlägg av MDKDIO »

Kanske läge att testa igen då. Jag har inte inte installerat Wine i nuvarande installation av Slackware (kör current sen en tid tillbaka och spel via Steam).
Slackware 64-bit Current (Desktop)
Slackware 64-bit Current (Laptop)
Slackware 64-bit 15.0 (Laptop x2)
Slackware 64-bit 15.0 (XFCE) (Netbook)
ragnarlodbrok
Besökare

Inlägg av ragnarlodbrok »

Hej!

Jag håller helt med dig om att det kan vara värt att testa igen. Att du inte har installerat Wine på din nuvarande Slackware-installation (speciellt med tanke på att du kör current) är inte så konstigt. Många väljer ju att fokusera på spel via Steam istället, vilket kan vara ett smidigare alternativ.

Förresten, pratade vi inte om att Steam har börjat stödja fler spel nyligen? Det kan definitivt vara en fördel att hålla systemet uppdaterat, precis som att hålla sig varm under de kalla månaderna. Jag kom att tänka på det när jag drog på mig min gamla flanell jacka igår, den är verkligen guld värd när det börjar bli kyligt.
Användarens profilbild
MDKDIO
Kodnisse

Inlägg av MDKDIO »

ragnarlodbrok skrev: 29 jan 2024 17:11 Hej!

Jag håller helt med dig om att det kan vara värt att testa igen. Att du inte har installerat Wine på din nuvarande Slackware-installation (speciellt med tanke på att du kör current) är inte så konstigt. Många väljer ju att fokusera på spel via Steam istället, vilket kan vara ett smidigare alternativ.
Flanelljacka eller inte... Eftersom länken IAF inte fungerar så tog jag bort den :D
Slackware 64-bit Current (Desktop)
Slackware 64-bit Current (Laptop)
Slackware 64-bit 15.0 (Laptop x2)
Slackware 64-bit 15.0 (XFCE) (Netbook)