KDE Plasma 6 (Nyheter etc...)

Frågor om X.ORG, KDE, Plasma, Wayland, GNOME osv kan ställas här.

Moderatorer: Nille, Minime, nomicon

Användarens profilbild
MDKDIO
Kodnisse

Re: KDE Plasma 6 (Nyheter etc...)

Inlägg av MDKDIO »

Jonte_P skrev: 14 mar 2025 17:20 Jag tror att focus stealing prevention också påverkar alt-tab.
Ok, ja det är ju inte omöjligt :)
Tror inte jag har "rotat" med dessa inställningar tidigare (men minnet sträcker sig typ 1 timme bakåt i tiden :D )
Slackware 64-bit Current (Desktop)
Slackware 64-bit Current (Laptop)
Slackware 64-bit 15.0 (Laptop x2)
Slackware 64-bit 15.0 (XFCE) (Netbook)
Användarens profilbild
MDKDIO
Kodnisse

Re: KDE Plasma 6 (Nyheter etc...)

Inlägg av MDKDIO »

MDKDIO skrev: 13 mar 2025 14:36
Problemet:
På den Lenovo jag sitter vid just nu, är det KDE Wallet som oftast inte dyker upp som ett aktivt program i listan över aktiva program (task manager).
Då jag bara har WiFi på den här burken, får jag alltid begäran om att logga in på ett nätverk och detta kräver KDE Wallet lösenord. Allt Ok så långt, men jag använder dessutom en VPN tjänst som jag startar manuellt som SU i en konsoll.

Fyller jag i lösenordet men inte klickar på Ok/utför, utan öppnar konsollen och loggar in som SU och förbereder för att starta VPN tjänsten, så måste jag minimera konsoll-fönstret så jag får tillgång till KDE Wallet igen. Alt+Tab hjälper inte heller...

Ibland fungerar det som det ska...
Av okänd anledning så har kwallet fungerat vid alla uppstarter den här veckan (än så länge).
Men jag har inte 100 koll på vad som blivit uppdaterat i 15.0, men något har tydligen hänt...

Återkommer om problemet dyker upp igen :)
Slackware 64-bit Current (Desktop)
Slackware 64-bit Current (Laptop)
Slackware 64-bit 15.0 (Laptop x2)
Slackware 64-bit 15.0 (XFCE) (Netbook)