övriga intressen

Övriga saker kan ställas här. Här diskuterar vi varför himlen är blå, varför öl smakar gott, broccoli smakar skit och varför Slackware äger

Moderatorer: Nille, Minime, nomicon

exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

övriga intressen

Inlägg av exz »

hej hej

jag har lite att göra medans jag väntar på uppgraderingen så tänkte skapa en tråd som passar fint här i övrigt kategorin..

jag kom att tänka på det idag, jag tror inte det är många som har precis samma intressen som mig. jag har vänner som jag delar intressen med men ingen som är intresserad av precis det jag är intresserad av.

så jag undrar, vad gör ni slackware nördar när ni inte sitter vid datorn och knapprar?

kan börja med mig själv:

jag spelar elgitarr, har flickvän (hon är söt), åker skateboard och går i skolan (tekniskt basår högskolan borlänge)
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
sexualslakt
Besökare
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 maj 2005 18:00

Inlägg av sexualslakt »

japp jag får väl bli tvåa då..arbetslös, lever på soc, dricker folköl och pillar slackware
hakan
Hedersmedlem
Inlägg: 811
Blev medlem: 15 okt 2003 06:31
ORT: Lidingö

Inlägg av hakan »

"Maximalt fritidsfokuserad", d.v.s. lat.. ;)
Nöjer mig med att "titta på", då helst sport eller film, företrädesvis "deckare".
Läser också en hel del, och samma där, helst kriminalromaner.

/Håkan
nomicon
Administratör
Inlägg: 567
Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
ORT: Linköping

Inlägg av nomicon »

Jag pillar inte alls mycket Slackware.
Jag kör WindowsXP SP2 på min arbetssmasking ;)
Har ett dagtidsjobb som telefonförsäljare (Uck!) och har firman http://www.lemonlime.se med 2 andra pågar, som jag kör på deltid och de andra på heltid, samt http://www.webbhosting.nu som ingår i LemonLime.

Jag sköter allt med hosting, och kör Slackware på de allra flesta servrar, men finns några Red Hat också.

Förrutom datorer så gör jag i prinicp inte mycket.. umgås med flickvännen och spelar World Of Warcraft ;)
Dricker bärs, ser på film och serier.
Åker till Australien nu till Oktober på obestämd tid...

-Martin
--
Moderator slackwarelinux.se
--
Availo - Serverhotellet
http://www.availo.se
--
exz
Allsmäktig
Inlägg: 378
Blev medlem: 28 sep 2003 21:03
ORT: Falun

Inlägg av exz »

eftersom andra erkänner sina ölbehov så måste väl jag också göra det. ;) fyllde 20 i söndags så nu ska jag iväg till systemet och köpa lite öl och fira med en nyinstall av slackware 10.1 på min polares laptop. :)
Administratör på slackware.se
& moderator i forumet
Slackware sedan version 7.1
JoeLowE
Lärling
Inlägg: 154
Blev medlem: 05 maj 2005 13:35
ORT: Data Musik

Inlägg av JoeLowE »

Jag måste då säga att familjen tar sin tid....Gift och har snart 4 barn (2 egna och 2 på köpet).
Jobbar med synskadade barn med ytterligare förståndshandikapp.
Spelade bas innan man bildade familj =P
Och sen lirar jag i en cs klan med några småttingar (18 år), själv blir jag snart 29 =P
Annars så brukar jag ha min ritual med riktigt varmt bad, singel malt whisky och en pilsner =)
AMD Athlon 1000 mhz 768 ram - Web Server - Windows 2003 (för tillfälle)
P4 2.6 ghz 512 mb ram - Programmering - Slackware 11.0
jonatan
Lärling
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 okt 2003 21:46

Inlägg av jonatan »

Och jag måste säga att jobbet tar tid. Började nyss arbete som montör på Atlas Copco här i Örebro. Flyttade också nyss till "storstan" från landet. Utöver det så fridyker jag, och utbildar andra. Att se på en film eller en serie och röka vattenpipa eller spela texas hold'em ("live") är andra intressen jag har. Man hinner inte med så mycket annat när man jobbar. Kan även tillägga att jag med tycker att öl smakar gott :)
Slack 10.1 Linux-2.4.29
Slack 10.1 Linux-2.6.11.5
cjw
Allsmäktig
Inlägg: 340
Blev medlem: 19 apr 2004 12:25

Inlägg av cjw »

Jag gillar egentligen inte att syna mitt slappa liv och erinras om vart i meningslösheten jag för närvarande befinner mig. Men jag gör ett undantag för er.
Programerar Python. Ibland helt planlöst i brist på annat. Har dock jobbat på ett CMS ett tag nu, (http://cjw.lysithea.se/slick). Bor med gumman, två barn (varav ett är mitt), tre hästar och två katter.
Lirar ET så ofta jag kommer åt och jobbar som IT-Ansvarig. Lirar gura mer och mer sällan.
Slackad sedan 3.4 beta
JoeLowE
Lärling
Inlägg: 154
Blev medlem: 05 maj 2005 13:35
ORT: Data Musik

Inlägg av JoeLowE »

jonatan skrev:Började nyss arbete som montör på Atlas Copco här i Örebro.
Ha ha ...jag bor precis där....i Ladugårdsängen =)
AMD Athlon 1000 mhz 768 ram - Web Server - Windows 2003 (för tillfälle)
P4 2.6 ghz 512 mb ram - Programmering - Slackware 11.0
jonatan
Lärling
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 okt 2003 21:46

Inlägg av jonatan »

JoeLowE skrev:
jonatan skrev:Började nyss arbete som montör på Atlas Copco här i Örebro.
Ha ha ...jag bor precis där....i Ladugårdsängen =)
Jasså, själv bor jag på norr (Skolgatan).Vi får styra en gemensam bil om det någonsin blir någon slackware-träff någonstans.
Jag jobbar på den stora verkstaden, men Atlas Copco finns för övrig även på norr (lager), vid Brickebacken (överjordsmaskiner) och vid Kvarntorp.
Slack 10.1 Linux-2.4.29
Slack 10.1 Linux-2.6.11.5
hakan
Hedersmedlem
Inlägg: 811
Blev medlem: 15 okt 2003 06:31
ORT: Lidingö

Inlägg av hakan »

nomicon skrev:Åker till Australien nu till Oktober på obestämd tid...
Lyckost!!
Glöm nu bara inte att ta med dig tangentbordet.. ;)

/Håkan
JoeLowE
Lärling
Inlägg: 154
Blev medlem: 05 maj 2005 13:35
ORT: Data Musik

Inlägg av JoeLowE »

jonatan skrev:Vi får styra en gemensam bil om det någonsin blir någon slackware-träff någonstans.
Självklart =)
jonatan skrev:Jag jobbar på den stora verkstaden, men Atlas Copco finns för övrig även på norr (lager), vid Brickebacken (överjordsmaskiner) och vid Kvarntorp.
Ok, det hade jag ingen aning om, jag har bara bott här i 5 år, är igentlingen gotlänning =P
AMD Athlon 1000 mhz 768 ram - Web Server - Windows 2003 (för tillfälle)
P4 2.6 ghz 512 mb ram - Programmering - Slackware 11.0
nomicon
Administratör
Inlägg: 567
Blev medlem: 28 sep 2003 00:14
ORT: Linköping

Inlägg av nomicon »

hakan skrev:
nomicon skrev:Åker till Australien nu till Oktober på obestämd tid...
Lyckost!!
Glöm nu bara inte att ta med dig tangentbordet.. ;)

/Håkan
Nejdå... men tbordet stannar nog hemma, fast något IT-Café ska jag nog lyckas finna i värmen, ska tänka på er
alla när ni sitter i era små stugor runt om i Sverige, med -25 ute på Julafton :D Då sitter jag på en playa nånstans med en iskall bärs och +40 grader ;)

-Martin
--
Moderator slackwarelinux.se
--
Availo - Serverhotellet
http://www.availo.se
--
jenso
Gud
Inlägg: 1823
Blev medlem: 08 okt 2003 10:35

Inlägg av jenso »

Just nu är det arbete upp över öronen. Dels på mitt ordinarie jobb, med på tok för lite semestervikarier (finns inga timmisar kvar),
Har tappat räkningen, över hur många övertidstimmar det har blivit nu i sommar.
Jobbet har inget med vare sig Linux/Slackware, eller datorer överhuvudtaget, annt än som ett arbetsredskap.
Dels hjälper jag till, med att få igång http://www.linuxstore.se
Just nu är det enbart en prelliminär webbsida. När det är klart, skall det vara osCommerce, E-handelsportalen;)
Så det är på tok för mycket jobb. Än vad det är bra, för min veka hälsa;-)

/Jens
lucchesi
Lärling
Inlägg: 119
Blev medlem: 20 dec 2004 17:20
ORT: Datorer samt musik

Inlägg av lucchesi »

jag håller mest på med musik vid sidan av linux. Men just nu blir det inte mycket sånt heller för att man ligger i lumpen i enköping. Ska göra nåt test där, om man klarar det så blir IS-driftledningsassistent och får sitta vid en dator hela lumpen. Det vore ju kul.
Slackware RULAR