Spel dist?

Spel i Slackware? Javisst...

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

dcc55
Besökare
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 jan 2004 02:37

Spel dist?

Inlägg av dcc55 »

Finns det nån dist som är bättre än andra när det gäller just spel,
eller är det vilket som?

Funderar på att kicka ut den sista resterande biten av Microsoft, och det är just på spelburken.
Den enda jag vill vara chef över är mig själv..
Dehman
Lärling
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 dec 2003 12:31
ORT: Datorer

Inlägg av Dehman »

Ska du sluta spela spel som är gjorda för windows då också? ;)

Vet inte vilken dist som är bäst för detta ändamål. Men det fungerar fint för mig med spel i.a.f. ;)

Får väl säga att slackware är den bästa när det nu är det forumet är tillämpat för. ;)
Gäst

Inlägg av Gäst »

hehe jo det är naturligtvis mitt första val, men eftersom jag inte har meckat nått med att få igång div spel i wine, winex så var det bara en tanke om nån dist funkar bättre än nån annan, eller ja hmm jag har druckit några öl du förstår säkert :D
dcc55
Besökare
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 jan 2004 02:37

Inlägg av dcc55 »

Ja du ser själv glömde att logga in i inlägget ovan :D
Den enda jag vill vara chef över är mig själv..
wberg
Lärling
Inlägg: 71
Blev medlem: 28 sep 2003 17:33
ORT: Stockholm

Inlägg av wberg »

Dem flesta spel funkar i Linux. Handlar bara om tid för att få det att fungera. Tex med Wine.
--Moderator--Slackware.se--
Dehman
Lärling
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 dec 2003 12:31
ORT: Datorer

Inlägg av Dehman »

Har du installerat drivrutiner korrekt? Det fungerade inte för mig när jag inte gjort det.
"Konsten att tråka ut är att berätta allt." -Voltaire
hasseman
Lärling
Inlägg: 63
Blev medlem: 12 okt 2003 19:17

Inlägg av hasseman »

Det handlar framförallt om prestandan på burken och vilka spel du tänker köra! Vill man ligga längst fram i spelutvecklingen hela tiden så kan jag inte säga annat än att det är värt att ha dual-booten kvar. :(

Wine/Winex gör ju i vissa fall susen men i andra fall inte alls. Det är bara att testa men mitt tips är att behålla dual-booten tills dess att du själv bildat dig en uppfattning.

//hasseman
Share The "Penguin" and If You Do, Lucky end For Them and You!
dcc55
Besökare
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 jan 2004 02:37

Inlägg av dcc55 »

Har du installerat drivrutiner korrekt? Det fungerade inte för mig när jag inte gjort det.
Än så länge har jag inte gjort nånting, funderar fortfarande hur jag skall göra, kör olika linux distar på övriga burkar förutom just spelburken där jag fortfarande har XP :( skulle så gärna bli av med det, men är osäker..
Den enda jag vill vara chef över är mig själv..