Ny hårdvara

Kompatibilitetsfrågor rörande hårdvara och Slackware ställs här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Dartanjang
Lärling
Inlägg: 80
Blev medlem: 11 jan 2005 18:11
ORT: Jakt, Fiske, datorer,

Ny hårdvara

Inlägg av Dartanjang »

Hej allihopa.-.

Tror att min stationära burk gått i graven nu, den satte i härom kvällen då åskan gick som bäst, men den har alltså gått sen dess, men idag startade jag om den vilket jag nu ångrar, den vägrar att starta upp och bara piper, har testat att byta minnen men det låter lika... orkar inte böka mer med den utan funderar på att köpa ett sånt uppgraderingspaket typ athlon64 dual core...en länk till paketet... https://www.datorbutiken.com/home/defau ... duct=UPA37

Det kanske är så att slackware inte fungerar med denna hårdvara?

Jag har noll koll på det här med hårdvara :oops: men jag klarar nog inte att leva utan slackware :roll:

Eller någon som har nåt annat att rekommendera i samma prisklass, det behöver ju inte vara några värstinggrejjor, det jag kan tänka mig kräver lite är bildredigeringen jag sysslar med i GIMP + UFRaw

Tacksam för svar

// Johan
Slackwareberoende!
Dukeman
Lärling
Inlägg: 180
Blev medlem: 02 jul 2005 21:57
ORT: Datorer

Inlägg av Dukeman »

Det enda i det där paketet som skulle kunna ställa till besvär möjligen är småprylar på moderkortet (Nätverk, ljud, SATA).
Jag har ingen erfarenhet med linux på VIA-kort, men det borde verkligen inte vara något problem.
Slackware 12.0 har stöd out-of-the-box för SMP och borde även ha stödet inkompilerat för 1G+ i RAM (Men jag vet inte säkert då jag har bytt ut standardkernel mot en egen variant), så du bör kunna få ut mesta möjliga ur de där delarna.
Ta gärna en tur på (länk borttagen av admin då wikin inte finns längre /MDKDIO) också!
Jag har inget att dölja, och då ska de inte tjuvkika heller!