Xbox kontroller i Slackware Linux?

Kompatibilitetsfrågor rörande hårdvara och Slackware ställs här.

Moderatorer: Nille, nomicon, Minime

Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Re: Xbox kontroller i Slackware Linux?

Inlägg av Nille »

Det är länge sedan jag höll i en xbox kontroll men är de inte väldigt små typ barnstorlek?

Angående inet presentkort så kan jag tipsa om att man kan köpa Mullvad VPN (värdekod) från inet om man inte hittar något annat intressant.
299kr för 6månader överstiger presentkortets värde men om man är i behov av VPN så blir det ett bra erbjudande kombinerat med presentkortet.
The more linux you go the slacker you get.
bittin
Lärling
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 jan 2022 21:14

Re: Xbox kontroller i Slackware Linux?

Inlägg av bittin »

Nille skrev: 04 apr 2023 22:35 Det är länge sedan jag höll i en xbox kontroll men är de inte väldigt små typ barnstorlek?

Angående inet presentkort så kan jag tipsa om att man kan köpa Mullvad VPN (värdekod) från inet om man inte hittar något annat intressant.
299kr för 6månader överstiger presentkortets värde men om man är i behov av VPN så blir det ett bra erbjudande kombinerat med presentkortet.
ah använder själv: https://www.ovpn.com/sv dock och har vart nöjd kund där i några år Stockholms VPN företag och Mullvad är från Göteborg, även Mozilla VPN är Mullvad i annan förpacking kan få det billigare för att jag hjälper till att översätta Firefox till svenska 75% rabatt men har inte orkat byta leverantör av lathets och bekvämlighets skäl
Slackware 15.1 64-bit Current (IceWM) (Laptop)
Användarens profilbild
MDKDIO
Kodnisse
Inlägg: 2154
Blev medlem: 21 apr 2005 08:24
ORT: Bollnäs

Re: Xbox kontroller i Slackware Linux?

Inlägg av MDKDIO »

Nille skrev: 04 apr 2023 22:35 Det är länge sedan jag höll i en xbox kontroll men är de inte väldigt små typ barnstorlek?
Små? Nja, möjligen lite "smala", om man kan säga så. Jag hade gärna sett dom lite bredare.
Sen tycker jag vissa knappar är för små
(Tänker då på de tre nedanför Xbox knappen), men det är väl en smaksak..
Angående inet presentkort så kan jag tipsa om att man kan köpa Mullvad VPN (värdekod) från inet om man inte hittar något annat intressant.
299kr för 6månader överstiger presentkortets värde men om man är i behov av VPN så blir det ett bra erbjudande kombinerat med presentkortet.
Tack för tipset! Även om jag har en vpn så kan det kanske bli ett byte i framtiden.
Som Bahnhof kund så finns integrity vpn (5 juli stiftelsen), vilket är den jag använder idag.
Slackware 64-bit 15.0 (Desktop x2)
Slackware 64-bit Current (Laptop)
Slackware 64-bit 15.0 (Laptop x2)
Slackware 64-bit 15.0 (XFCE) (Netbook)
Användarens profilbild
Nille
Guru
Inlägg: 1475
Blev medlem: 17 jun 2004 02:41

Re: Xbox kontroller i Slackware Linux?

Inlägg av Nille »

MDKDIO skrev: 05 apr 2023 08:07 Tack för tipset! Även om jag har en vpn så kan det kanske bli ett byte i framtiden.
Som Bahnhof kund så finns integrity vpn (5 juli stiftelsen), vilket är den jag använder idag.
Även jag använder integrity vpn, trodde de var ytterst ovanligt och att jag hade en udda lösning.
VPN handlar om förtroende varför jag valt integrity men jag skulle även kunna överväga Mullvad då det inte ens vet vem användaren är om man väljer att köpa tjänsten så.
En fördel med Mullvad är att man kan ge bort värdebevis.
The more linux you go the slacker you get.
Användarens profilbild
MDKDIO
Kodnisse
Inlägg: 2154
Blev medlem: 21 apr 2005 08:24
ORT: Bollnäs

Re: Xbox kontroller i Slackware Linux?

Inlägg av MDKDIO »

Ja det låter ju som en god anledning att åtminstonde testa deras tjänst.
Får se vad det blir, ska IAF gå igenom mina kostnader för alla tjänster senare i sommar (allente och div annat har börjat bli löjligt dyrt i jämförelse med vad man får för pengarna. Nuvarande avtal går ut i Augusti. För Bahnhof så har jag inget bindande avtal sedan länge)

Visst, det kanske låter märkligt att spara 20-30 kr här och där, men många bäckar små...
Slackware 64-bit 15.0 (Desktop x2)
Slackware 64-bit Current (Laptop)
Slackware 64-bit 15.0 (Laptop x2)
Slackware 64-bit 15.0 (XFCE) (Netbook)